Rekor Rambut Panjang 16 Kaki / World Record Longest Hairs

Posted by ^DiLoG^ on Sunday, May 31, 2009

  Subscribe in a reader

 

xie-qiuping

 

Rambut merupakan mahkota bagi seorang wanita. Keindahan rambut merupakan cerminan paras kecantikan seorang wanita. Banyak cara yang dilakukan agar sang mahkota terlihat indah. Seperti yang dilakukan oleh seorang warga China, Xie Quiping.

 

Xie Quiping menjaga keindahan rambutnya dengan memeliharanya sampai panjang 16 kaki dan menjadi rekor rambut terpanjang di dunia. Ini tentunya mengingatkan kita akan cerita Putri Rapunzel, dongeng tentang putri raja dengan rambut terpanjang.

 

longhair1

Xie Quiping mulai memanjangkan rambutnya pada tahun 1973 ketika dia masih kecil, dan itu merupakan tahun terakhir dia memotong rambutnya Perlu kesabaran dan posisi tubuh yang kuat terutama ketika rambutnya sudah panjang serta membebani berat tubuhnya.

 longhair3

Selain Xie yang memegang rekor pemilik rambut terpanjang di dunia, ada satu lagi warga china yang ingin masuk rekor juga. Dia adalah Cheng Shiqiong, yang memulai memanjangkan rambutnya pada tahun 1996. Tapi Xie tidak perlu khawatir karena ukuran panjang rambut Cheng masih setengah dari ukuran Xie.

 

English

 

Hairs for a woman just like a crown that makes them just like a princess. It also relection their beauty. There are many ways they did to make it perfect. Take example Xie Quiping, a chinese that hold a world record for the longest hair.

 

Xie Quiping has the longest hair 16 Feet and becomes the world record. It remains us to Rapunzal, A princess with the longest hair in a fairytale. Xie has been growing her hair out since she was a child. Her last haircut was in the 1973.

 

Besides Xie, there is another challenger. She also a chinese, her name is Cheng Shiqiong. Cheng has been growing her hair since 1996 but it doesn’t matter for Xie. Because Cheng’s hairs only a halfway of Xie’s, at nearly eight feet long.

 

Add to Google Reader or Homepage Add to My AOL Subscribe in Bloglines

 

{ 7 comments... read them below or add one }

cinema3satu said...

coba deh rambut bawah yang dipanjangin, wakakaka=))

Robby Andoyo said...

Manusia selalu berburu rekor...itu yg uniknya..

^DiLoG^ said...

@cinema31 : Wkwkwkw...kalo rambut bawah, haram. Ntar banyak kecoa
@Robby : Hayo..pengen bikin rekor apa

Pixel said...

Apa nggak repot ya ....hehe ....

btw, link dah kupasang sob ...

Thanks ya ...

IKMA said...

bicara rekor merekor, udah ada lom rekor tidur tercepat, klo ada kasih tahu ya...

Azzaam said...

Busyet dah, rambutnya puanjang bener...
izin copas mas, artikelnya menarik nih :)

sad said...

guoweigang You will want to cheap pandora make sure that you think about the design pandora jewelry that you are looking for and possibly look outside buy Pandora of the box. You will want to look deeper pandora bracelets and charms into what exactly you are looking for discount pandora bracelets .A lot of people like to show off the Pandora necklace jewelry, but you will want to keep in pandora necklace beads mind that there is that cut out Pandora necklace sale image of jewelry, but you will want Pandora charms to call some of the local chains and ask them if they cheap pandora charms are willing to work with you to make some custom made jewelry.

Post a Comment