Extreme Surgery: Tooth Transplanted into Eye to Restore Sight.

Posted by ^DiLoG^ on Sunday, July 5, 2009

  Berlangganan  Follow My Twitter  Add to Technorati Favorites

Sebuah kemajuan teknologi berpengaruh bagi dunia kedokteran. Seseorang yang sudah kehilangan penglihatannya karena kecelakaan kerja 12 tahun yang lalu, akhirnya dapat melihat wajah istrinya untuk pertama kali setelah, setelah salah satu gigi-nya dipindahkan/dicangkok ke dalam mata untuk mengembalikan penglihatan.

 

tootheye_1436659c Martin Jones and his new sight

 

Martin Jones, 42 Tahun, seorang pekerja bangunan yang mengalami kebutaan 12 tahun lalu akibat ledakan tabung alumunium cair yang mengenai wajahnya. Dia menikahi istrinya Gill Jones,50 Tahun, tapi belum pernah dia melihat wajah istrinya yang dinikahi empat tahun lalu. Setelah Operasi Pemindahan Gigi ke dalam mata, akhirnya dia bisa melihat wajah sang istri tercinta. Operasi dilakukan oleh Dr. Christopher Lui, yang memperkenalkan jenis operasi ini.

 

Prosedur operasi ini dimulai dengan pemindahan gigi taring Martin Jones dan dikonversi menjadi sebuah penahan untuk lensa optical khusus dengan cara menggali lubang ke dalam gigi tersebut. Kemudian gigi tersebut dimasukkan kedalam pipi Martin Jones selama tiga bulan agar dapat tumbuh urat daging dan pembuluh darah. Setelah siap, maka yang terakhir dilakukan adalah penanaman gigi tersebut ke dalam mata kanan Martin Jones. Dalam jangka 2 minggu setelah operasi, akhirnya Martin Jones memperoleh penglihatannya lagi.

 

Luar biasa, ini merupakan operasi yang sangat hebat berkat kemajuan teknologi !!

 

English :

The new technology has improved for medical world. A Man who lost his sight because work accident 12 years ago, finally He can see his wife face for the first time after one of his teeth transplanted into his eye to restore his sight.

 

Martin Jones, 42, a builder who lost his sight 12 years ago after a tub of white hot aluminium exploded in his face. He married his wife Gill Jones, 50, But he never see his wife face after 4 years marriage. After this surgery, he can see his lovely wife face. This surgery held by Dr. Christopher Lui who introduces the revolutionary tooth transplant.

 

Procedure of this rare surgery is one of the canine teeth of Martin Jones removed and converted into a holder for a special optical lens by drilling a hole in it. The tooth was then inserted into his cheek for three months to enable it to grow new tissue and blood vessels. Then finally came to the delicate operation to insert the tooth, complete with the fitted lens into Mr. Jones' right eyeball.

 

 Add to Google Reader or HomepageAdd to My AOLSubscribe in Bloglines

{ 8 comments... read them below or add one }

Manga80 said...

Itu beneran sob???


Hiii..
Gigi bisa buat mata ngelihat lagi..
keren tuh dokternya..


Tapi kok matanya jadi kecil gtu ya??

andi.dicka said...

wew paten infonya gan..

Irfan "melodic" Nugroho said...

Dahsyat..! Kk dokter yang ngoperasi itu bisa dapet ide kayak gitu yaw?

Ian said...

keknya aku pernah baca ini di koran :D

oia, soal yang pasang logo dapat duit itu kalo nyari bukti temen" yang udah dibayar, bisa diliat di kaskus, banyak kok yang katanya udah berhasil
secara cuma pasang banner aja, simple gak repot kan ;;)

kwangkxz said...

Kayaknya berita ini pernah ada deh dikoran, saya pernah baca

^DiLoG^ said...

@Manga80 : Yup, ini beneran. Beritanya saya ambil dari the sun. Koran Inggris
@Andi : Makasih yak
@Irfan : Dokternya jenius
@Ian and kwangkxz : Wah, saya baru tau kalo berita ini masuk berita lokal

hangeng said...

This is nothing but sets of interlocking metal bands buy pandoraand the bride must arrange it in order to form a single ring out of it. Traditionally men wryly give this type of ring as a test of their womens monogamy. With the time passing this ritual has been obsolete any intellectual women can solve the ring puzzle pandora bracelets ukwith little bit of practice and little effort.In North America we got to see a different picture. In North America and in European countries it is seen that women wear two different rings cheap pandora braceletson the same finger. Those are a plain wedding band and an engagement ring.They buy such rings as a pair of bands designed to fit together.pandora bracelets saleAnd moreover it is also seen that women who are married for a long time wears three rings on their finger, from hand to tip of finger.

Anonymous said...

For the quintessential pandora sale Indian bride, the perfect pandora jewellery uk Indian bridal jewelry enhances her looks as much as her make-up does. Her beauty as the blushing bride is amplified not only by the pandora shop kohl around her eyes pandora 2010 and the different hues on her eyelids but also by the eye-catching Indian bridal jewelry that adorns her entire person, from head to toe.Although much of pandora jewelry the Indian bridal jewelry an Indian bride could wear is dependent on the new pandora beads size of her budget, she usually sees to it that she is bedecked with the pandora bead most lavish ones that she could lay her hands on. This is actually part of her presenting herself not only to her husband but also to the public. Because of pandora beads sale this, an Indian bride would want her Indian bridal jewelry custom-designed.An Indian bride would have her Indian bridal jewelry made, based on her wedding pandora glass beads trousseau, especially on its dominant colors. The type of precious metals and stones that will be used in making the jewelry should blend with the colors of pandora style beads her wardrobe.Indian bridal jewelry is not just one piece of jewelry worn by the Indian bride.

Post a Comment