Biggest Cave in the World

Posted by ^DiLoG^ on Saturday, August 15, 2009

 Add to Technorati Favorites Follow My Twitter

Sebuah Gua terbesar Dunia akhirnya ditemukan tepatnya di Vietnam. Nama gua tersebut yaitu Son Doong. Gua ini memiliki lebar dinding 262 kaki hampir di setiap jalan lintasan, dialiri oleh sungai yang ada didalam gua sepanjang 1,6 mil dan mempunyai tinggi staglanit 230 kaki. Setelah menempuh beberapa mil kedalaman gua, maka akan menemukan ruang gua dengan lebar dinding 460 kaki.

 

cave Inside The Son Doong’s Cave

 

Gua ini ditemukan oleh petani lokal Vietnam yang kemudian memandu tim gabungan dari Inggris dan Vietnam untuk menjelajahi lebih dalam tentang gua tersebut. 

 

Cave-Vietnam First Passage to go inside the cave

 

cave-river The River Way inside the Cave

 

Penemuan ini mematahkan rekor dunia Gua terbesar yang sebelumnya di pegang oleh Malaysia. Deer Cave adalah gua terbesar kedua didunia yang terdapat dipulau Kalimantan. Gua tersebut memiliki kelebaran dinding 300 kaki dan hanya memiliki kedalaman gua lebih sedikit daripada gua Son Doong di Vietnam.

 

{ 10 comments... read them below or add one }

AeArc' said...

wah.. jarang2 ada kayak beginian

Cerita Seru said...

dahsyat men... Seru Abis! Pengen tinggal didalamnya! Seperti cerita Wiro Sableng. Hehehehehehe! Btw, keren kalo didalam bisa dibangun rumah, lengkap dengan jaringan internet. Jadi bisa bertapa sambil ngeblog!

Zippy said...

Busyeet, gua'x gede amat.
Nggak bakal sempit2'an tu di dalem.
Btw, kalo gua terkecil dmn bro? Hehe...

Rizky-Vsp said...

Wew, tuh gua bekas PD II x ya, tempat persembunyian x ya...besar benar,..hehe..law gua terkecil ya guanya para serdadu semut x ya bos,..hehehe

ruri said...

kunjungan pertama,,, masih grogi...
besar banget tu gua,,, bisa bikin mall

ramuni.net said...

wow kereen :-O

o iya, pertanyaan tentang super-matrix dah ku jawab. lebih detilnya klik aja banner super-matrix.com disitusku

Minyak Angin Aromatherapy said...

aku masih 12 taun, lum pernah ke gua hee :D

Robby said...

Cool posting bro...... Hope I come there sometimes......:D

hangeng said...

This is nothing but sets of interlocking metal bands buy pandoraand the bride must arrange it in order to form a single ring out of it. Traditionally men wryly give this type of ring as a test of their womens monogamy. With the time passing this ritual has been obsolete any intellectual women can solve the ring puzzle pandora bracelets ukwith little bit of practice and little effort.In North America we got to see a different picture. In North America and in European countries it is seen that women wear two different rings cheap pandora braceletson the same finger. Those are a plain wedding band and an engagement ring.They buy such rings as a pair of bands designed to fit together.pandora bracelets saleAnd moreover it is also seen that women who are married for a long time wears three rings on their finger, from hand to tip of finger.

sad said...

guoweigang You will want to cheap pandora make sure that you think about the design pandora jewelry that you are looking for and possibly look outside buy Pandora of the box. You will want to look deeper pandora bracelets and charms into what exactly you are looking for discount pandora bracelets .A lot of people like to show off the Pandora necklace jewelry, but you will want to keep in pandora necklace beads mind that there is that cut out Pandora necklace sale image of jewelry, but you will want Pandora charms to call some of the local chains and ask them if they cheap pandora charms are willing to work with you to make some custom made jewelry.

Post a Comment